نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8375
-
الف
+

«حسن پورشیرازی» بازیگر سریال کیمیا را بیشتر بشناسید+تصاویر

در این گزارش با «حسن پورشیرازی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «حسن پورشیرازی» کارگردان، دستیار کارگردان، عروسک‌گردان، طراح صحنه و بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال 1336 در تهران متولد شد.

وی دارای لیسانس تیاتر و فارغ‌التحصیل رشته‌ بازیگری و کارگردانی می‎باشد.

پورشیرازی نخستین بار در سال 1363 با سریال «یک و دو، همه باهم» به کارگردانی «مرضیه برومند» وارد تلویزیون و عرصه بازیگری شد.

او فعالیت در سینما را از سال 1363 با بازی در فلم «صف» به کارگردانی «علی‌اصغر عسگریان» آغاز کرد و در سال 1369 به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان در فلم «بازی بزرگان» حضور یافت.

«حسن پورشیرازی» در سال 1369 در سریال «آرایشگاه زیبا» ساخته « مرضیه برومند» در نقش یکی از دوستان «اسد خمارلو» به ایفای نقش پرداخته است.

این سریال درباره آقای «اسد خمارلو» یک سلمان با سن بالا است که دارای آرایشگاهی به نام «آرایشگاه زیبا» می باشد.

اسدآقا تا هنوز ازدواج نکرده و همین موضوع باعث می‌شود که هرکدام از دوستانش، شخصی را برای ازدواج، به او معرفی کنند. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که وی خسته شده و سعی می‌کند به...

سریال «فروشگاه» ساخته «احمد بهبهانی» محصول سال 1375 از دیگر آثار تلویزیونی است که پورشیرازی در آن به عنوان صاحب یک فروشگاه نقش آفرینی کرده است.

«حسن پورشیرازی» در سال 1381 در فصل سوم سریال «زیر آسمان شهر» ساخته «مهران غفوریان» نیز در نقش یکی از ساکنین ساختمان به ایفای نقش پرداخت.

وی در سال 1388 در سریال «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» در نقش «بهرام رنگرز» عجم دیلمی، رنگرزی که با ابوبصیر حضرمی مشاجره داشت، ایفای نقش کرد.

«حسن پورشیرازی» در سال 1391 سال پرکاری را گذراند و در دو سریال تلویزیونی «تنهایی لیلا» و «کیمیا» نقش آفرینی کرد.

«حسن پورشیرازی» در سریال «کیمیا» ساخته «جواد افشار» به عنوان کرکتر «فرخ» پدر کیمیا نقش آفرینی کرد.

داستان سریال «کیمیا» نشان دهنده سیر حوادثی است که در مراحل مختلف زندگی دختری به نام کیمیا و دیگر اعضا خانواده اش اتفاق می‌افتد و آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ می‌کند اما کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده خویش برمی‌آید.  

سریال «برادر» ساخته «جواد افشار» در سال 1395 و سریال «برادرجان» به کارگردانی «محمدرضا آهنج» محصول سال 1398 از آخرین آثار تلویزیونی است که «حسن پورشیرازی» در آن ها به ایفای نقش پرداخته است. 

«راستش را بگو»، «لبهٔ آتش»، «نردبام آسمان»،«روز رفتن»، «سفر سبز» و «ریحانه» از دیگر آثار تلویزیونی این بازیگر ایرانی می باشد.

گنجشکک اشی مشی (1392، مسعود کرامتی)،چه خوبه که برگشتی (1391، داریوش مهرجویی)، روز رستاخیز (1389، احمدرضا درویش) در نقش عمر سعد، آقای هفت رنگ (آقای دزد) (1387، شهرام شاه حسینی)، تاکسی نارنجی (1387، ابراهیم وحیدزاده)، مهمان مامان (1382، داریوش مهرجویی)، سگ کشی (1379، بهرام بیضایی)، مسافر ری (1379، داود میرباقری) از جمله آثار سینمایی است که آقای پورشیرازی در آن ها بازی کرده است.

«حسن پورشیرازی» جایزه‎ ویژه‎ هیأت داوران در سال ۱۳۸۸ را در ششمین جشنواره‎ فلم دوبی به‌ خاطر بازی در فلم سینمایی «کشتزارهای سپید» به کارگردانی «محمد رسول‌اف» را در کارنامه دارد. 

سریال های «فروشگاه»، «آسمان من»، «آرایشگاه زیبا» با بازی آقای پورشیرازی پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که سریال «کیمیا» اکنون هرشب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «فروشگاه» 

دانلود سریال «آرایشگاه زیبا» 

دانلود سریال «کیمیا» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر